برای تکثیر این گیاه کافیست چند نکته ی ساده را رعایت کنید تا گیاهی زیبا و خاص داشته باشید. قبل از هر چیز لازم است بدانید تکثیر این گیاه به دو روش قلمه ی برگ و تقسیم بوته انجام میگیرد. در ادامه این دو روش را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تکثیر به روش قلمه برگ:

برای تکثیر به این روش یک برگ سالم و جوان را انتخاب کرده و از گیاه مادر جدا کنید. انتهای آن را با هورمون ریشه زایی آعشته کرده و در گلدانی با سایز مناسب (نباید خیلی بزرگ باشد.) همراه با خاک مناسب بکارید. با قرار دادن آن در محیطی با دمای مناسب و آبیاری مناسب پس از مدتی گیاهتان شروع به ریشه زایی کرده و تبدیل به گیاهی زیبا خواهد شد.

تکثیر از طریق ریزوم:

یکی از رایج ترین روش های تکثیر زاموفیلیا از طریق ریزوم ها صورت می گیرد. برای این کار کافیست گیاه خود را از گلدان خارج کرده و ریزوم های آن را تقسیم کنید. در نهایت هر کدام را در گلدانی جدا بکارید. تامین رطوبت آن را تا زمان ریشه زایی جدی بگیرید.

زمان تعویض گلدان

 برای اینکه زاموفیلیا رشد ایده الی را تجربه کند باید در پنج سال اولیه ی رشد هر سال در فصل بهار یا تابستان گیاه خود را به گلدانی با یک سایز بزرگتر منتقل کنید. نگهداری این گیاه در گلدان مستلزم شرایط خاصی است که بایستی از اواخر زمستان آنها را رعایت نمود. فصل کشت و تکثیر گیاه به گونه ای است که در همه مواقع می‌توان آن را کشت و تکثیر نمود. اما بهترین موقع فصل بهار است. در شرایط گلخانه برای تعویض گلدان زمان خاصی وجود ندارد اما اگر در خانه باشد بهتر است که گلدان در فصل بهار تعویض شود. زمانی است که ریشه های گیاه از گلدان بیرون زده باشد تا دو سال نیاز به تعویض گلدان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *