نور مورد نیاز فیکوس لیراتا:

 فیکوس لیراتا بدلیل داشتن برگهای پهن آلودگی هارا به خود میگیرد که خود مانعی برای جذب نور است هر چندروز یکبار باید بادستمال برگها تمیز شوند. نور کافی سبب رشد سریعتر و بهتر گیاه میشود. این گیاه نور غیر مستقیم متوسط را ترجیح می‌دهد و نزدیک پنجره جنوبی بهترین مکان برای قرار گیری آن است. همچنین نور مستقیم خورشید باعث سوختن برگها میشود.

آبیاری مورد نیاز فیکوس لیراتا:

 بدلیل داشتن برگهایی بزرگ تبخیر آب بسیار زیاد است به همین دلیل باید خاک گلدان دائما مرطوب باشد. به طور کلی نیاز آبی این گیاه متوسط رو به زیاد است البته هم آبیاری زیاد و هم آبیاری کم سبب ریزش برگها خواهند شد.

کوددهی و تغذیه فیکوس لیراتا:

 در فصول رشد یعنی بهار و تابستان ماهی یک مرتبه از کودهای شیمیایی مایع برای تقویت گیاه استفاده کنید. دقت کنید که در صورت دادن کود زیاد ممکن است برگها و ریشه گیاه بسوزد و گیاه به طور کامل نابود شود.

خاک مورد نیاز فیکوس لیراتا:

 ترکیب پیت ماس و پرلیت برای داشتن گیاهی سبز و سالم نیاز است.

دمای نگهداری فیکوس لیراتا:

 فیکوس لیراتا به هوای سرد حساس است و موجب ریختن برگها میشود. بهترین دما برای نگهداری این گیاه 20 تا 27 درجه  سانتیگراد است.

رطوبت مورد نیاز فیکوس لیراتا:

به رطوبت بالایی نیاز دارد و می‌توانید از راههای متنوع تامین رطوبت گیاهان برای این گیاه استفاده کنید. البته میتوان هر روز غبارپاشی را به صورت مستقیم انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *