نور مورد نیاز فیلودندرون کنگره ای:

 این گیاه به نور متوسط و غیر مستقیم خورشید نیازمند است،توجه داشته باشید در صورتی که شاهد زرد شدن ناگهانی برگ های گیاه خود بودید سریعا نسبت به تعویض محل نگهداری آن اقدام کنید زیرا نور بیش از اندازه باعث ایجاد این مشکل در گیاه  می شود.

همچنین اگر شاهد رشد علفی و رشد بیش از حد ساقه های گیاه بودید آن را به مکانی با نور بیشتر منتقل کنید.

به طور کلی این گیاه می شود اینگونه بیان کرد که این گیاه نیسبت به نور حساس بوده و در صورت افراط و تفریط منجر به آسییب در گیاه می شود.

آبیاری مورد نیاز فیلودندرون کنگره ای:

 حتما اجازه دهید تا بین دو آبیاری سطح خاک به عمق 2 الی 3 سانتی متر خشک شود و سپس اقدام به آبیاری مجدد گیاه کنید.

توجه داشته باشید که آبیاری بیش از حد منجر به پوسیدگی ریشه و از بین رفتن گیاه می شود ،در صورتی که شاهد قهوه ای شدن برگ های گیاه و ریختن آن ها بودید ،گیاه شما بسیار تشنه مانده است و نیاز به آبیاری دارد .به طور کلی برگ های بی جان و آویزان در این گیاه نشان دهنده افراط و تفریط در میزان آبیاری این گیاه است.

کوددهی و تغذیه فیلودندرون کنگره ای:

 به منظور رشد بهتر گیاه توصیه می شود هر دو هفته یک بار با استفاده از کود سه بیست،کلسیم و منیزیم گیاه را تغذیه کنید. عدم کوددهی و تغذیه گیاه منجر به ایجاد مشکلاتی از قبیل رشد کند برگ ها و رنگ پریدگی برگ ها در فیلودندرون کنگره ای می شود.

خاک مورد نیاز فیلودندرون کنگره ای:

 این گیاه به خاک سبک با زهکشی بالا نیازمند است تا در هنگام آبیاری آب به مدت طولانی در خاک باقی نماند و منجر به پوسیدگی ریشه ها نشود.

مناسب ترین بستر برای نگهداری از این گیاه ترکیبی از پیت ماس + خاک باغچه + شن و یا پیت ماس + پرلیت است.

دمای نگهداری فیلودندرون کنگره ای:

 با توجه به خاستگاه بومی فیلودندرون کنگره ای که محیطی معتدل است ، این گیاه به دمایی معتدل نیازمند بوده و نسبت به سرما حساس است، به طور کلی دمای 20 الی 27 درجه سانتی گراد مناسب ترین دما برای نگهداری از فیلودندرون کنگره ای است. لازم به ذکر است در صورت قرار گیری گیاه در دمای بالای 24 درجه سانتی گراد میزان رطوبت محل نگهداری را افزایش دهید. همچنین در صورت قرار گیری گیاه در دمای زیر 10 درجه شاهد یخ زدگی گیاه خواهید بود.

رطوبت مورد نیاز فیلودندرون کنگره ای:

 با توجه به خاستگاه اصلی این گیاه یعنی جنگل های استوایی برزیل که هر ساله شاهد بارندگی فراوان است ،این گیاه نیز نیازمند رطوبت زیادی است.

برای تامین رطوبت مورد نیاز این گیاه می توانید از بخور سرد،ساخت جزیره و یا غبار پاشی بهره بگیرید. توجه داشته باشید که هرگز در هنگام ظهر و یا در زیر نور خورشید اقدام به غبار پاشی این گیاه نکنید زیرا این امر باعث ایجاد لکه های سوختگی بر روی برگ های گیاه می شود.

برای ساخت جزیره شما می توانید زیر گلدانی را با سنگ ریزه بپوشانید و تا نیمه بر روی آن آب بریزید سپس گلدان را به گونه ای که انتهای آن با آب موجود در زیر گلدانی برخورد نداشته باشد بر روی زیر گلدانی قرار دهید .تماس انتهای گلدان با آب موجود در زیر گلدانی باعث پوسیدگی ریشه های گیاه و از بین رفتن آن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *