نور مورد نیاز شمشاد طلایی:

 شمشاد به دلیل توقع کمی که دارد در نور زیاد و حتی سایه نیز رشد می کند؛ اما برای اینکه ایده آل ترین رشد را تجربه کند بهتر است در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرد زیرا اگر طولانی مدت در سایه قرار گیرد برگ ها رنگ طلایی خود را از دست می دهند.

آبیاری مورد نیاز شمشاد طلایی:

 این گیاه علاوه بر دما و نور غیر عادی،  کمبود آب را نیز به خوبی تحمل می کند. شمشاد را زمانی آبیاری کنید که به طور کلی خاک خشک شده باشد.

نیاز آبی شمشاد طلایی در فصول مختلف متفاوت است. با توجه به اینکه با کاهش دما خاک دیرتر خشک می شود در فصل زمستان باید میزان آبیاری را کمتر کنید.

کوددهی و تغذیه شمشاد طلایی:

 جهت افزایش طراوت و شادابی شمشاد طلایی می توان با استفاده از کود هایی با ازت بالا آن را تغذیه کرد. به هیچ وجه در این زمینه زیاده روی نکنید چرا که عواقب خوبی برای شمشاد به همراه نخواهد داشت.

خاک مورد نیاز شمشاد طلایی:

 این گیاه توانایی رشد در هر نوع خاکی را دارد تنها نکته ای که باید آن را رعایت کنید اطمینان از زهکشی خاک است.

اگر مبتدی هستید و نمی دانید از چه خاکی استفاده کنید که از زهکشی خوبی برخوردار باشد پیشنهاد ما استفاده از ماسه و خاک باغچه است.

دمای نگهداری شمشاد طلایی:

 این گیاه نسبت به دما حساسیت زیادی ندارد به همین دلیل به وفور در فضای بیرون از منزل باغ ها و پارک ها از آن استفاده می کنند. شمشاد طلایی توانایی تحمل سرمای زمستان را دارد.

رطوبت مورد نیاز شمشاد طلایی:

 این گیاه رطوبت را دوست دارد، بنابراین باید رطوبت مورد نیاز گیاه را تامین نمود. برای این کار میتوان از روش جزیره استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *