شما می توانید به دو طریق کاشت بذر و یا قلمه ساقه نسبت به تکثیر این گیاه اقدام کنید .

تکثیر به روش  کاشت بذر:

برای تکثیر به روش کاشت بذر کافی است در اوایل بهمن ماه اقدام کنید و بذر ها را بر روی بستر خاک بپاشید.توجه داشته باشید که پس از قرارگیری بذر ها بر روی بستر خاک دیگر بر روی آن خاک نریزید تا نور کافی در اختیار بذر ها قرار گیرد،این وضعیت را تا جایی ادامه دهید تا بذر ها شروع به جوانه زنی کرده و ریشه های گیاه استقرار یابد .

برای آبیاری بذر ها از روش غبار پاشی استفاده کرده تا مانع از حرکت  و جا به جایی بذر ها شوید. پس از جوانه زنی بذر ها و رشد آن ها تا ارتفاع 3-5 سانتی متر آن ها را به بستر اصلی منتقل کرده و شرایط نگهداری را برای آن فراهم کنید .

توجه داشته باشید که از زمان کاشت گیاه تا نمایان شدن اولین گل حدود دو  ماه طول می کشد .

تکثیر به روش قلمه ساقه:

برای تکثیر به این روش کافی است قلمه ای به طول 5-8 سانتی متر را از نوک ساقه جدا کنید .توجه داشته باشید که پس از جدا کردن برگ های موجود در قسمت پایینی قلمه باید حداقل دو جفت برگ (چهار عدد) بر روی قلمه موجود باشد ،همچنین قلمه ها باید دارای حداقل یک گره باشند تا تکثیر به نحو احسن شکل گیرد .

پس از جدا سازی انتهای قلمه را به هورمون ریشه زایی آغشته کرده و آن را بستری از کوکوپیت و پرلیت قرار دهید. لازم به ذکر است که برای تکثیر به این روش از قلمه های بدون گل استفاده کنید، زیرا تکثیر گیاه از طریق ساقه های گل امکان پذیر نیست.

قلمه های کاشته شده پس از گذشت 3 الی 4 هفته ریشه دار می شوند که بایستی به گلدان جدید منتقل شوند.

زمان تعویض گلدان: در صورت مشاهده ریشه های گیاه و یا توقف گلدهی گیاه اقدام به تعویض گلدان کرده و گیاه را به گلدانی با دو سایز بزرگ تر منتقل کنید. در شرایط نگهداری در گلخانه میتوان هر زمانی نسبت به تعویض گلدان اقدام نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *