برای تکثیر این گیاه می توانید به سه روش پاجوش،قلمه ساقه و کاشت بذر عمل کنید.

تکثیر به روش پاجوش:

این گیاه به علت داشتن ریزوم در ریشه پس از گذشت مدتی رشد خوبی داشته و شروع به تولید پاجوش می کند که شما می توانید به راحتی پاجوش های مذکور را از گیاه مادری جدا کنید و در گلدان جدید بگذارید .

تکثیر به روش قلمه ساقه:

برای تکثیر به این روش شما می توانید یک ساقه شاداب و جوان را انتخاب کرده و با تیغ یا کاتر استریل شده آن را از زیر محل رویش برگ جدا کنید .سپس انتهای قلمه ها را به هورمون ریشه زایی آغشته کرده و آن را در خاکی سبک قرار دهید تا شروع به ریشه دهی کند.

توجه داشته باشید محل قرارگیری قلمه ها باید دارای رطوبت بالایی باشد، پس از گذشت 2 الی 3 هفته گیاه شما شروع به ریشه دهی خواهد کرد، پس از اینکه طول ریشه ها به 2 الی 3 سانتی متر رسید آن را به بستر اصلی با خاکی سبک منتقل کنید.

تکثیر به روش کاشت بذر :

برای تکثیر از طریق این روش باید در اواخر تابستان و یا اوایل بهار اقدام کنید ،به این شکل که بذر ها را بر روی  بستری با ترکیب پیت ماس و پرلیت قرار دهید و سپس روی آن را با خاک کمپوست بپوشانید.

پس از کاشت بذر ها آن ها را با آبپاش آبیاری کنید و گلدان را به محلی با نور متوسط قرار دهید. هنگامی که جوانه ها بین 8 الی 10 سانتی متر رشد کردند آن ها را به گلدان اصلی منتقل کنید.

زمان تعویض گلدان

در صورت که شاهد بیرون زدگی ریشه و یا بی حالی برگ های گیاه بودید نسبت به تعویض گلدان اقدام کنید .به طور کلی بهترین زمان برای تعویض گلدان این گیاه هر دو،سه سال یک بار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *