مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید گل های فصلی باید بدانید. 

گل های فصلی در فصول خاصی رشد کرده و گل می دهند. این گیاهان که با توجه به زمان کاشت در دسته ی بهاره و پاییزه جای می گیرند به خاطر زیبایی و جذابیت فوق العاده ای که دارند طرفداران زیادی به خود اختصاص داده اند. باغبانان با استفاده از آن ها اشکال زیبا و چشم نوازی را در پارک ها و فضاهای دیدنی ایجاد می کنند.

گل فصلی سینرر

با توجه به اینکه گل های فصلی تنوع زیادی در زمینه ی روند رشد، ارتفاع، شرایط آب و هوایی ، خاک ،نور و…دارند در انواع مختلف یافت می شوند. بذر گل های بهاره در اواخر اسفند و یا اوایل بهار کاشته شده که زیبایی خارق العاده ی آن پس از رشد توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
در صورتی که از گل های فصلی بهار و تابستان استفاده می کنید و در فصول سرد نگران بی روح شدن منزلتان هستید می توانید از گل های فصلی زمستانی استفاده کنید. تصور اینکه در فصل سرما که اکثر گیاهان در خواب زمستانی به سر می برند گیاهی شاداب با گلبرگ های زیبا در خانه باشد انسان را وجد می آورد. در ادامه دسته بندی گل های فصلی را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گل های فصلی در فضای آزاد با توجه میزان مقاومت:

1.گل هایی که نسبت به گرما مقاوم هستند:

این گیاهان توانایی تحمل و رشد در گرمای تابستان را داشته و زیبایی خود را به خوبی حفظ می کنند. از جمله آن ها می توان به:
نازیخی، پنی ستوم ،گل کاغذی ،مرجان و آمارانتوس اشاره کرد.

2.گیاهانی که نسبت به سرما حساس هستند:

مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر محل رویش این دسته گیاهان می باشد.بنابراین توصیه می شود از قرار دادن آن ها در محیطی با هوای سرد بپرهیزید زیرا در این شرایط رشد آن متوقف شده و از بین می رود. بهترین زمان برای کاشت آن ها وقتی است که سرمای بهار از بین رفته و هوا رو به گرمی می رود.
از جمله گیاهان حساس به سرما می توان به موارد زیر اشاره کرد.
آلترنانترا، لاله عباسی ، لوبلیا، یخ در بهشت، تاج خروس، گل حنا ، لادن، شاه اشرفی، ابری، شاه پسند یکساله، رعنا زیبا، گل ناز و… اشاره کرد.

3.گیاهانی که نسبت به سرما کمی مقاوم هستند:

این دسته از گیاهان توانایی رشد در سرمای نسبتا کم را دارند اما در سرمای شدید ممکن است دچار آسیب های غیر قابل جبران شوند. برای اینکه در زمستان های سرد از سرمازدگی آن ها پیشگیری کنید با استفاده از پلاستیک شفاف روی گیاهتان را بپوشانید؛در ادامه چند مورد از این گل ها را معرفی خواهیم کرد.
سیلن، پامچال، میمون، اسکابیوزا، سیکلامن، گل همیشه بهار، شقایق و آفتابگردون.

4. گل هایی که نسبت به سرما مقاومت خوبی دارند:

برخی از گل های فصلی پاییزه توانایی تحمل دمای زیر صفر را دارند. این دسته از گیاهان در هوای خنک بهترین رشد خود را تجربه خواهند کرد. از جمله این گیاهان می توان به موارد زیر اشاره کرد.
نخود گل، آقرنغل ، بنفشه، آفتابگردون زینتی، پنستمون، شب بو، آیبریس، فراموشم مکن، اسکابیوزا، زبان در قفا، شقایق، مروارید، مینا چمنی و…

گل فصلی زبان در قفا

بررسی گل های فصلی در فضای آزاد از نظر طول عمر:

1.گل های فصلی با طول عمر یکسال:

تولد و مرگ این گل ها حدودا یک سال به طول می انجامد. اگر می خواهید گیاهتان دوام و گلدهی بیشتری داشته باشد باید زمانی که گل های پژمرده ی آن را مشاهده کردید آن ها را به سرعت حذف کرده و رسیدگی های لازم را انجام دهید. همانطور که گفته شد،زمان کاشت این دسته از گل های فصلی اواخر زمستان و اوایل بهار است.
فلفل زینتی مخروطی، بنفشه فرنگی، سلوی ، آهار، شقایق ، پریوش ، ابری ، اطلسی، لادن ، جعفری و شاه پسند یکساله از جمله گل های فصلی یکساله هستند.

گل فصلی اطلسی

2.گل های فصلی با طول عمر دو سال:

چرخه ی زندگی این دسته از گل ها حدود دو سال می باشد. این گل ها در سال اول رشد به صورت رویشی رشد کرده و بالغ می شوند. در سال دوم به سمت پیری حرکت می کنند. در نهایت با تولید بذر و مرگ گیاه چرخه ی زندگی آن ها به پایان می رسد.
شب بو، بنفشه، گازانیا، آلاله، مینا چمنی، گل انگشتانه، گل کلم زینتی، استکانی، مارگریت، تاج الملوک، از معروف ترین گل های فصلی دو ساله هستند.

3.گل های فصلی چند ساله(دائمی):

این گل ها در سرمای زمستان دوام آورده و سال بعد در فصل بهار و تابستان شروع به رشد کرده و گل می دهد. در صورتی که محل زندگیتان دارای زمستان های یخبندان و سرد باشد با استفاده از مالچ گیاهی روی آن ها بپوشانید. این دسته از گل های فصلی اگر در شرایط مناسبی قرار گیرند تا چند سال دوام می آورند.
گل هایی مانند: ختمی دائمی، گل آویز، استاتیس (لیمونیوم)، سرخار گل (اکیناسه)،لاله، زبان در قفا، کوکب غده ای ، مارگریت، گل استکانی، گل داوودی، نرگس ، برگ نقره ای (سنیو) ، فلفل زینتی و… در دسته ی گل های فصلی چند ساله جای می گیرند.

بررسی فصل گلدهی گل های فصلی و انواع آنها :

1.گل هایی که در فصل بهار و تابستان گل می دهند.

گل هایی که در این دو فصل گل می دهند عبارتنداز: ستاره ای ، کوکب بذری، مارگریت، ناز آفتابی ، لادن، جعفری، سلوی، همیشه بهار، آمارانتوس، تاج خروس ، رعنا زیبا، اطلسی، شاه پسند یکساله، پریوش، آلیوم و گازانیا.

گل فصلی شاه پسند

2.گل هایی که در فصل پاییز و زمستان گل می دهند.

برخی از گل ها که در فصل پاییز و زمستان گل می دهند عبارتنداز: داوودی، سیکلامن، استرنبرجیا، تاج الملوک، استکانی، شب بوی معمولی، شب بوی زعفرانی، کلم زینتی، سیلن، مینا چمنی.

چرا خرید گل های فصلی را پیشنهاد می کنیم؟

این دسته از گل ها بخاطر ظاهر جذاب و پرورش آسان و قیمت به صرفه یکی از بهترین گزینه ها برای زیبا سازی فضای خانه می باشند. دقت داشته باشید قبل از خرید حتما از کیفیت گیاه مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید. خرید گل فصلی محلات در بین تولید کنندگان گل و گیاه سرآمد است. از این رو بسیاری از واسطه ها به خرید گل عمده ی محلات روی می آورند. ما در گلستان یاس با تولید و عرضه ی گل های فصلی با کیفیت افتخار همکاری با شما عزیزان را به دست آورده ایم.
گلستان یاس به عنوان بزرگترین تولید کننده ی گل و گیاه در شهرستان محلات تمرکز خود را در زمینه ی تولیدات، رضایت مشتری، تقاضا و قیمت به صرفه برای مشتری قرار داده است.
ما در این مطلب به معرفی گل های فصلی پر طرفدار پرداخته ایم. شما می توانید برای تهیه ی این گل ها و سایر گیاهان مد نظرتان به فروشگاه اینترنتی گلستان یاس مراجعه کنید. در صورت ایجاد هر گونه سوال تیم پشتیبانی ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *