معرفی برگ بیدی بنفش

گل برگ بیدی بنفش یک گیاه زیباست که میتوان از آن به عنوان آویز استفاده کرد. یک نکته ی جالب در رابطه با گیاه این است که میتوان برگ بیدی را در آب هم کشت و تکثیر نمود، که باید بعد از ریشه دار شدن، به گلدان با بستر مناسب منتقل شود.

برگ بیدی با نام علمی Tradescantia albiflora از خانواده ی کاملیاسه که بومی آمریکای جنوبی به حساب می آید. برگ بیدی بیش از 60 گونه ی مختلف دارد که  از انواع مختلف گیاه برگ بیدی می‌توان به یهودی سرگردان، زبرینا، ماندلا پوسی کالیسیا،کریزیا اشاره کرد. این گیاه می تواند 30تا ۴۰ سانتی متر کند. در فصل بهار، گیاه برگ بیدی شروع به شکوفه کردن کرده، که بایستی از تابش مستقیم نور خورشید به دور باشد.البته این نکته باید ذکر شود چنانچه از یک محیط ایده آل برخوردار باشد میتواند در تمامی طول سال به گل بنشیند.

گیاه شناسی برگ بیدی

نامهای رایجگل برگ بیدی
بومیآمریکای جنوبی
خانوادهکاملیاسه
میزان رشد30تا ۴۰ سانتی متر
ویژگی های منحصر به فردرشد در همه ی محیطها
دمای نگهداری20تا 25 درجه سانتیگراد
بستر کشتخاک برگ خاک باغچه
انواعیهودی سرگردان، زبرینا، ماندلا پوسی کالیسیا،کریزیا
فصل گلدهیطول سال

شرایط نگهداری برگ بیدی بنفش

نحوه ی کشت و تکثیر برگ بیدی بنفش

برای تکثیر برگ بیدی بنفش می توان به روش قلمه زنی عمل کرد بنابراین برای تهیه قلمه باید از گیاه مادری شاخه هایی که حداقل یک گره داشته باشند جدا نموده و مستقیم در خاک سبک قرار دارد البته این قلمه را نیز می‌توان در آب قرار داد تا ریشه دار شود.

زمان تعویض گلدان

 بهترین زمان فصل بهار است.  فصل کشت و تکثیر گیاه به گونه ای است که در همه مواقع می‌توان آن را کشت و تکثیر نمود. اما بهترین موقع فصل بهار است. در شرایط گلخانه برای تعویض گلدان زمان خاصی وجود ندارد اما اگر در خانه باشد بهتر است که گلدان زمانی  تعویض شود که ریشه های گیاه از گلدان بیرون زده باشد هرچند که تا دو سال نیاز به تعویض گلدان نیست.

آفت ها و بیماری های برگ بیدی بنفش

 مهمترین آفتهایی که باعث آسیب به گیاه برگ بیدی بنفش میشود کنه یتار عنکبوتی و شته است. برخی از مشکلات دیگر گیاه برگ بیدی عبارتند از:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *