معرفی گیاه برگ بیدی پوست پیازی

برگ بیدی پوست پیازی یکی از گیاهان آویزی است، که در طول سال میتواند به گل بنشیند. گیاه برگ بیدی پوست پیازی، یکی از 60 گونه ی برگ بیدی هاست که رشد سریعی دارد، طوریکه در هفته میتواند 2 اینچ رشد کند، به همین دلیل به عنوان گیاه اینچی هم شناخته میشود. برای نگهداری برگ بیدی پوست پیازی، به نور مستقیم رو به بالا احتیاج است. هر چند که در محیطهای کم نور هم میتواند رشد کند. باوجود اینکه به تشنگی مقاوم است، ولی بهتر است برای رشد با کیفیت گیاه، خاک گلدان مرطوب نگه داشته شود. Tradescantia zebrina Bosse نام علمی برگ بیدی پوست پیازی است که جزو خانواده ی Commelinaceae است. خاستگاه برگ بیدی پوست پیازی، مکزیک،آمریکای مرکزی و کلمبیا میباشد. این گیاه میتواند 30 تا 40 سانتیمتر بسته به شرایط نگهداری رشد کند.

گیاه شناسی برگ بیدی پوست پیازی

نامهای رایجزبرینا،چشم آهویی و چشم آهویی بنفش
بومیمکزیک،آمریکای مرکزی و کلمبیا
خانوادهCommelinaceae
میزان رشد30 تا 40 سانتیمتر
ویژگی های منحصر به فردمقاومت بالا و همچنین رشد سریع
دمای نگهداری20 تا 25 درجه سانتیگراد
بستر کشتپیت ماس، پرلیت و کوکوپیت
انواعیهودی سرگردان، زبرینا، ماندلا پوسی کالیسیا،کریزیا
فصل گلدهیفصل بهار و تابستان

شرایط نگهداری گیاه برگ بیدی پوست بنفش

نحوه ی کشت و تکثیر برگ بیدی پوست پیازی

 ساده ترین روش تکثیر گیاه از طریق قلمه است برای این کار میتوان قلمه های 10 سانتیمتری از گیاه مادر جدا نموده و سپس برگهای پایینی را جدا کرده و  آنها را در هورمون ریشه زایی قرار داده سپس در بستر کشت مناسب و سبک کشت شود. بعد از کشت میتوان به وسیله ی پلاستیک روی قلمه را را پوشاند تا ریشه دار شوند.

زمان تعویض گلدان

زمان کشت و تکثیر برگ بیدی پوست پیازی به گونه ای است که در همه مواقع می‌توان آن را کشت و تکثیر نمود. اما بهترین موقع فصل بهار است. البته در شرایط گلخانه برای تعویض گلدان زمان خاصی وجود ندارد برگ بیدی پوست پیازی ریشه های زیادی ندارد اما اگر در خانه باشد بهتر است که گلدان در فصل بهار تعویض شود.

آفت ها وبیماریهای برگ بیدی پوست پیازی

دیگر مشکلات برگ بیدی پوست پیازی عبارتند از:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *