نور مورد نیاز گیسو مریم:

 گیسو مریم بر خلاف سایر گیاهان خانواده خود توانایی مقاومت در برابر نور مستقیم خورشید را داردالبته لازم به ذکر است قرارگیری گیاه در برابر نورمستقیم به مدت زیاد باعث از بین رفتن کلروفیل های برگ ها و مختل شدن فتوسنتز می گردد.

به طور کلی مناسب ترین نور برای نگهداری از این گیاه نور متوسط و فیلتر شده است.

آبیاری مورد نیاز گیسو مریم:

 این گیاه به آبیاری زیاد و غرقابی شدن حساس است به طوری که در صورت قرار گیری در شرایط فوق دچار پوسیدگی می شود. مناسب ترین زمان برای آبیاری این گیاه زمانی است که سطح خاک گیاه تا ارتفاع 3-4 سانتی متر خشک شده باشد.

توجه داشته باشید در صورتی که از این گیاه در فضای باز نگهداری می کنید تعداد دفعات آبیاری را افزایش دهید.

توصیه می شود در فصول سرد سال، یعنی پاییز و زمستان، تعداد دفعات آبیاری را کاهش داده دهید.

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که برای این گیاه ایجاد می شود پوسیدگی بر اثر آبیاری بیش از حد است. بنابراین اعتدال را در این امر رعایت کنید.

کوددهی و تغذیه گیسو مریم:

 با توجه به اینکه این گیاه به خاکی با زهکشی بالا نیازمند است بنابراین باید در خرید کود نیز به این نکته توجه داشته باشید.

توصیه می شود از کود مخصوص گیاهان زینتی و کود کامل برای تغذیه این گیاه استفاده کنید. همچنین کودهایی که نیتروژن و فسفر بالایی دارند گزینه ای مناسب برای این گیاه به شمار می رود.

خاک مورد نیاز گیسو مریم:

 این گیاه به خاکی نیمه سبک با زهکشی و ph(قلیایی) لازم به ذکر است قرارگیری گیاه در برابر نور غیر مستقیم به مدت زیاد باعث از بین رفتن کلروفیل های برگ ها و مختل شدن فتوسنتز می گردد. بالا نیازمند است به همین دلیل توصیه می شود از بستری با ترکیبات خاک گلدان، خاک مخصوص کاکتوس و کمپوست استفاده کنید. ترکیب کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت از دیگر ترکیبات مناسب برای این گیاه است.

دمای نگهداری گیسو مریم:

 این گیاه مقاومت نسبی در برابر دمای نسبتا سرد دارد و می تواند دمایی تا 5 درجه را تحمل کند. همچنین در صورت قرار گیری در دمای بالا تر از 35 درجه دار آسیب می شود. مناسب ترین دما برای نگهداری از گیسو مریم 20 الی 25 درجه سانتی گراد است.

رطوبت مورد نیاز گیسو مریم:

این گیاه به رطوبت متوسط و رو به بالا نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *