نور مورد نیاز گیاه ماندویلا:

 با توجه به خاستگاه بومی این گیاه ،ماندویلا از گیاهان علاقه مند به نور است .البته بایدتوجه کنید که نور مستقیم و بیش از حد می تواند منجر به پلاسیدن و سوختن گیاه شود. به طور کلی نور غیر مستقیم و فیلتر شده مناسب ترین نور برای نگهداری از این گیاه است. توجه داشته باشید در صورتی که نور مورد نیاز در اختیار گیاه قرار نگیرد، گیاه رشد علفی را تجربه کرده و به مرور زمان از بین میرود.

آبیاری مورد نیاز گیاه ماندویلا:

 مناسب ترین زمان برای آبیاری این گیاه، پس از خشک شدن سطح خاک است . لازم به ذکر است که افراط و تفریط در میزان آبیاری این گیاه موجب آسیب دیدن و از بین رفتن ریشه های آن می شود که در نهایت زردی و ریزش برگ های گیاه را به دنیال خواهد داشت. به طور کلی از برنامه آبیاری منظمی برای این گیاه استفاده کنید.

کوددهی و تغذیه گیاه ماندویلا:

 توصیه می شود در فصول رشد گیاه، یعنی بهار و تابستان نسبت به تغذیه آن با کود فسفاته (10-20-10) اقدام کنید. استفاده از کود مذکور موجب رشد بهتر و تسریع گلدهی در گیاه می شود.

خاک مورد نیاز گیاه ماندویلا:

 ماندویلا به خاکی غنی با زهکشی بالا نیازمند است به همین دلیل توصیه می شود از ترکیب خاک پیت ماس+خاک باغچه +شن برای بستر گیاه استفاده کنید.

رطوبت: این گیاه نیاز به رطوبت بالایی ندارد و رطوبت نسبی محیط برای آن کافی است به همین دلیل توصیه می شود از جزیره برای تامین رطوبت مورد نیاز این گیاه استفاده کنید.

دمای نگهداری ماندویلا:

 ماندویلا نیازمند دمای متوسط و رو به بالا، دقیقا مشابه خاستگاه بومی خود است. به طور کلی دمای 20 الی 25 درجه سانتی گراد مناسب ترین دما برای نگهداری از این گیاه است. توجه داشته باشید که قرار گیری ماندویلا در دمای کمتر از 13 درجه سانتی گراد موجب ریزش برگ های گیاه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *