نور مورد نیاز یوکا:

 این گیاه به محیطی با نور زیاد و فیلتر شده نیازمند است .توجه داشته باشید که نور مستقیم  و زیاد منجر به سوختن برگ ها و نور کم باعث رنگ پریدگی برگ ها و کاهش رشد گیاه می شود . به طور کلی این گیاه به 6 الی 9 ساعت نور فیلتر شده و زیاد نیازمند است.

آبیاری مورد نیاز یوکا:

 در صورتی که از گیاه خود در محیطی با نور مستقیم و زیاد خورشید نگهداری می کنید باید اجازه دهید تا سطح رویی خاک خشک شده و سپس اقدام به آبیاری گیاه کنید.

اما در صورتی که از گیاه خود در محیطی سایه نگهداری می کنید باید اجازه دهید تا سه چهارم از خاک گلدان خشک شود و سپس اقدام به آبیاری گیاه کنید. برای تشخیص میزان رطوبت خاک گیاه می توانید از یک سیخ چوبی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که آب خارج شده از گلدان یوکا تنه درختی را سریعا تخلیه کنید و هرگز نگذارید که این آب درون زیرگلدانی باقی بماند، آب اضافی موجود در زیر گلدانی می تواند منجر به ایجاد بیماری و یا پوسیدگی ریشه گیاه شود.

به طور کلی در میزان آبیاری این گیاه تعادل را رعایت کنید زیرا افراط و تفریط در میزان آبیاری گیاه به یک اندازه می تواندباعث بروز آسیب در گیاه شود.

کوددهی و تغذیه یوکا:

 به منظور رشد بهتر گیاه توصیه می شود در فصول رشد هر دو هفته یک بار گیاه را با کود های مایع تغذیه کنید. توجه داشته باشید که هرگز در فصل زمستان اقدام به کوددهی این گیاه نکنید. همچنین گیاهان مسن نیاز به کود نداشته و تغذیه گیاه با کود های سنگین سلامت گیاه را به خطر می اندازد.

خاک مورد نیاز یوکا:

 همانطور که خاک موجود در مناطق کویری خاکی بسیار سبک است ،به همین دلیل برای نگهداری از این گیاه نیاز به خاکی با زهکشی بالا دارید. برای این  منظور باید از ترکیب شن ،ماسه و پرلیت برای بستر این گیاه استفاده کنید.

لازم به ذکر است که یوکا به خاکی قلیایی و غنی نیازمند است،بنابراین بهترین پی اچ برای این گیاه چیزی در حدود 5.5 الی 7.5 است.

دمای نگهداری یوکا:

 یوکا از جمله گیاهان سازگار با محیط کویری است که حساسیت زیادی نسبت به دما ندارد،اما به طور کلی مناسب ترین دما برای نگهداری از این گیاه دمای 20 الی 30 درجه سانتی گراد است.

رطوبت مورد نیاز یوکا:

 با توجه به خاستگاه بومی این گیاه یعنی مناطق کویری ،این گیاه نیاز به رطوبت چندانی نداشته و نسبت به هوای خشک مقاوم است.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *