نور مورد نیاز نخل پالم:

 با توجه به خاستگاه اصلی این گیاه که از مناطق گرمسیری است ،این گیاه نیاز به محیطی با نور مستقیم خورشید دارد.

می توان گفت این گیاه برای محیط های کم نور مناسب نیست و قرار گیری در محیطی با نور کم باعث رشد علفی و ضعیف شدن ساقه آن می شود ،البته لازم به ذکر است که این گیاه می تواند در برخی از فصول سال محیط نیمه سایه را تحمل کند.

آبیاری مورد نیاز نخل پالم:

 این گیاه در فصول گرم سال نیاز به آب زیادی دارد و باید به صورت منظم نسبت به آبیاری آن اقدام کنید، به عبارت دیگر خاک گیاه به ویژه در مناطق گرمسیری نباید بیش از حد خشک شود،بنابراین توصیه می شود بین دو آبیاری خاک کاملا خشک شود ،البته توجه داشته باشید که از پاشیدن آب بر روی برگ های گیاه خودداری کنید.

کوددهی و تغذیه نخل پالم:

 کوددهی در فصل بهار تا پاییز بهترین بهره وری را برای گیاه به ارمغان می آورد. توصیه می شود با کود های آلی و شیمیایی نسبت به تقویت سطح زمین اقدام کنید زیرا کود برای نخل فالم بسیار مهم است. همچنین استفاده از کود های پتاسیم مقاومت گیاه در برابر سرما و یا ضعف به دلیل کم آبی بالا می برد.

خاک مورد نیاز نخل پالم:

 مناسب ترین خاک برای نگهداری از این گیاه ترکیب پیت ماس،کوکوپیت و پرلیت است . البته توصیه می شود در صورتی که از این گیاه در محیط باغچه استفاده می کنید از ترکیب خاک باغچه و کود برگ استفاده کنید.

دمای نگهداری نخل پالم:

 مناسب ترین دما برای رشد این گیاه دمای 20 الی 25 درجه سانتی گراد است.

رطوبت مورد نیاز نخل پالم:

 نخل فالم به محیطی با رطوبت نسبی نیازمند است بنابراین در صورتی که از این گیاه در داخل گلدان استفاده می کنید می توانید با ساخت جزیره رطوبت مورد نیاز آن را فراهم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *