نور مورد نیاز سرخس فوجر:

 سرخس از جمله گیاهانی است که نورغیرمستقیم و فیلتر شده را ترجیح می دهد ،به گونه ای که می شود گفت نوری که در طول روز از پشت پنجره می تابد برای این گیاه کافی است.

لازم به ذکر است که سرخس ها در محیطی با نو کم عملکرد بهتری دارند البته که نباید آن ها را در محیطی تاریک قرار داد،به طور کلی این گیاه به روزی 4 الی 6 ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارد.

آبیاری مورد نیاز سرخس فوجر:

 آبیاری این گیاه تا حدودی به میزان دمای محیط نگهداری آن بستگی دارد به طوری که هر چه دما بالاتر رود نیاز به آبیاری گیاه بیشتر می شود و بالعکس.

به طور کلی برای آبیاری این گیاه سطح خاک را لمس کنید و در صورتی که خاک گیاه خشک بود اقدام به آبیاری مجدد آن کنید و آبیاری را تا جایی ادامه دهید که آب اضافی از زیر گلدانی خارج شود.

کوددهی و تغذیه سرخس فوجر:

 توصیه می شود برای تامین نیاز های گیاه در فصول رشد اقدام به تغذیه آن با استفاده از کود های مخصوص گیاهان آپارتمانی و کود آهن کنید.

لازم به ذکر است که استفاده از کود بیش از حد موجب سوختن ساقه های گیاه می شود.

خاک مورد نیاز سرخس فوجر:

 مناسب ترین خاک برای این گیاه مخلوطی از خاک لوم +پیت ماس +شن درشت است. همچنین می توانید از ترکیب خاک باغچه +خاک برگ و ماسه نیز استفاده کنید وتوجه داشته باشیدکه این گیاه به خاکی سبک با زهکشی بالا نیازمند است و در صورتی که خاک مورد استفاده آن سنگین باشد در کوتاه ترین زمان شاهد مرگ گیاه خود خواهید بود.

دمای نگهداری سرخس فوجر:

 مناسب ترین دما برای نگهداری از این گیاه دمای 15 الی 20 درجه سانتی گراد است ،البته که این گیاه می تواند دمای 20 الی 27 درجه سانتی گراد را به شرط وجود رطوبت تحمل کند.

رطوبت مورد نیاز سرخس فوجر:

 سرخس به رطوبت بالایی احتیاج دارد و در صورت تامین نشدن رطوبت مورد نیاز آن دچار پژمردگی و بی حالی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *