نور مورد نیاز ساکولنت غوره ای:

 این گیاه به نور نسبتا زیاد و غیر مستقیم نیازمند است بنابراین توصیه می شود آن را در پشت پنجره های آفتاب گیر که با پرده ای پوشیده شده باشد قرار دهید.

نور مصنوعی نیز می تواند تامین کننده نیاز نوری این گیاه باشد البته که در صورت استفاده از نور مصنوعی برای این گیاه رشد آن به تعویق می افتد، به طوری که اگر این گیاه به روزی 3الی 4 ساعت نور طبیعی نیاز داشته باشد این مدت زمان به روزی 15 ساعت در شرایطی با نور مصنوعی تغییر می کند .

آبیاری مورد نیاز ساکولنت غوره ای:

 بین دو آبیاری از خشک شدن خاک گلدان اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به آبیاری مجدد گیاه کنید.

کوددهی و تغذیه ساکولنت غوره ای:

 در فصول رشد هر ماه اقدام به کوددهی این گیاه کنید .برای تغذیه این گیاه می توانید از کود مخصوص ساکولنت و کاکتوس ها و کود های پتاس بالا استفاده کنید .

خاک مورد نیاز ساکولنت غوره ای:

 برای خاک مناسب این گیاه می توانید از خاک مخصوص کاکتوس و یا ترکیب خاک برگ +پرلیت و مقدار کمی ماسه استفاده کنید.

همچنین لازم به ذکر است که خاک این گیاه باید درصد کمی اسیدی و قلیایی باشد و همچنین غنی از املاح و عناصر مختلف برای تامین نیاز های گیاه باشد.

دمای نگهداری ساکولنت غوره ای:

 ایده آل ترین دما برای نگهداری از ساکولنت غوره ای دمای 20 الی 30 درجه سانتی گراد است البته که این گیاه میتواند تا دمای 15 درجه سانتی گراد را تحمل کند ولی در دمایی پایین تر شاهد ریزش برگ های آن، یخ زدگی و از بین رفتن گیاه خواهید بود.

رطوبت مورد نیاز ساکولنت غوره ای:

 این گیاه قادر است رطوبت مورد نیاز خود را تامین کند و به همین دلیل نیازی به جزیره و یا غبار پاشی برای تامین رطوبت خود ندارد. رطوبت بیش از اندازه موجب خشک شدن و از بین رفتن گیاه می شود بنابراین در صورتی که در شهرهایی با رطوبت بالا زندگی می کنید نگهداری از این گیاه بسیار دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *