نور مورد نیاز سانسوریا گلد فلیم:

 سانسوریا گلد فلیم برای داشتن رشد مناسب به نور غیر مستقیم و متوسط روبه بالا نیاز دارد. بهترین مکان برای نگهداری از سانسوریا گلد فلیم مجاور پنجره ی جنوبی و یا غربی است. از گذاشتن این گیاه زیر نور مستقیم و شدید خورشید خودداری کنید چرا که این شرایط موجب سوختگی برگ های گیاه خواهد شد. در صورتی که نور دریافتی این گیاه کافی نباشد پس از مدتی رنگ برگ هایش تغییر کرده و زیبایی خود را از دست می دهد.

آبیاری مورد نیاز سانسوریا گلد فلیم:

 به طور کلی گیاهانی با ساقه های گوشتی، نیاز آبی کمتری نسبت به سایر گیاهان دارند. سانسوریا نیز از این قضیه مستثنی نیست. در فصل بهار و تابستان یک بار در هفته و در فصول سرد هر دو هفته یک بار گیاه خود را آبیاری کنید.

کوددهی و تغذیه سانسوریا گلد فلیم:

 واد مغذی موجود در خاک گلدان برای رشد سانسوریا کافی است البته برای داشتن ایده آل ترین رشد می توانید در فصل بهار و تابستان گیاه خود را با استفاده از کود مایع فرمول یک 10-10-10 تغذیه کنید. استفاده از کود گیاهان آپارتمانی نیز گزینه ی مناسبی است. از کوددهی به این گیاه در فصول سرد بپرهیزید چرا که سانسوریا در این زمان نیاز چندانی به مواد مغذی ندارد.

خاک مورد نیاز سانسوریا گلد فلیم:

 سانسوریا در خاک نسبتا سنگین و زهکشی شده به خوبی رشد خواهد کرد. برای اینکه این شرایط را برایش فراهم کنید از ترکیب خاک رس، ماسه، خاک برگ، کود دامی پوسیده و شن استفاده کنید؛ البته مصرف خاک برگ یا کود دامی به صورت همزمان توصیه نمی شود یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید.

دمای نگهداری سانسوریا گلد فلیم:

 سانسوریا برای رشد مناسب به دمای بین 20 الی 25 درجه سانتی گراد نیاز دارد. از قرار دادن این گیاه در مجاورت باد، وسایل گرمایشی و سرمایشی بپرهیزید زیرا ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد کند؛ ناگفته نماند سانسوریا نسبت به سرما کمی حساس است به همین علت در فصل زمستان باید حتما در دمای متعادل قرار گیرد تا دچار یخ زدگی نشود.

رطوبت مورد نیاز سانسوریا گلد فلیم:

 سانسوریا گلد فلیم از مقاومت بالایی برخوردار است. به شرط وجود نور کافی می توان از این گیاه در حمام نیز مراقبت کرد. از آبپاشی و غبارپاشی سانسوریا خودداری کنید زیرا این کار پوسیدگی آن را در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *