نورمورد نیاز زاموفیلیا:

 این گیاه به نور متوسط و غیرمستقیم نیاز دارد. از قرار دادن آن زیر نور شدید و مستقیم خورشید بپرهیزید زیرا این شرایط سوختگی برگ ها و مرگ گیاه را در پی خواهد داشت. زاموفیلیا محیط کم نور را به پر نور ترجیح می دهد. توصیه می کنیم چند ساعت از روز گلدان خود را در کنار پنجره جنوبی قرار دهید تا از نور فیلتر شده استفاده کند. اگر در خانه نور کافی وجود نداشته باشد می توانید به کمک نور مصنوعی فلورسنت نور مورد نیاز زاموفیلیا را تامین کنید.

آبیاری مورد نیاز زاموفیلیا:

 با توجه به اینکه برگ ها و ساقه های گوشتی زاموفیلیا مقدار زیادی آب در خود ذخیره می کنند و در زمان نیاز از آن استفاده می کنند نیاز آبی این گیاه نسبت به سایر گیاهان کمتر است. در فصل بهار و تابستان هر هفته یک مرتبه و در فصول سرد این میزان را کاهش دهید. اگر در آبیاری زاموفیلیا زیاده روی کنید ریشه ی آن به سرعت دچار پوسیدگی شده و پس از مدتی گیاه خود را از دست می دهید از سوی دیگر کمبود آب نیز موجب ریزش برگ ها شده و آن را با مشکلات زیادی درگیر می کند پس در میزان آبدهی به این گیاه تعادل را رعایت کنید.

کوددهی و تغذیه زاموفیلیا:

 این گیاه نیاز مبرمی به کود ندارد اما برای داشتن رشد ایده آل و افزایش شاخ و برگ باید گاهی آن را تغذیه کنید. برای این کار از کودهای شیمیایی استفاده کنید. در این زمینه حتما تعادل را رعایت کنید. بهترین زمان برای تغذیه ی زاموفیلیا فصل تابستان هر ماه یک مرتبه است. توصیه می کنیم بعد از آبیاری کود مد نظر را به خاک گلدان اضافه کنید. با این روش ریشه به خوبی کود را جذب خواهد کرد.

در صورتی که در هنگام کوددهی زیاده روی شود نه تنها به رشد زاموفیلیا کمکی نمی کنید بلکه آسیب های جبران ناپذیری از جمله سوختگی را برای زاموفیلیا در پی خواهد داشت.

خاک مورد نیاز زاموفیلیا:

 زاموفیلیا برای داشتن رشد مناسب باید در بستری حاوی مواد مغذی کاشته شود. بهترین خاک برای این گیاه ترکیب پرلیت، کوکوپیت و ماسه می باشد دقت کنید گلدان از زهکشی خوبی برخوردار باشد تا از تجمع آب در اطراف ریشه و پوسیدگی آن پیشگیری شود.

رطوبت مطلوب برای زاموافیلیا:

این گیاه برای رشد به رطوبت کمی نیاز دارد؛ البته اگر قصد دارید این گیاه را تکثیر دهید قبل از اینکه به رشد کافی برسد باید رطوبت متوسط رو به بالایی برای آن فراهم کنید. یکی از نشانه های عدم رطوبت کافی در این گیاه قهوه ای شدن نوک برگ ها می باشد.

دمای نگهداری زاموفیلیا:

 این گیاه هوای گرم را بهتر از هوای سرد تحمل می کند؛ البته برای اینکه رشد ایده آلی داشته باشد باید در دمای بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد قرار گیرد. از قرار دادن زاموفیلیا در دماهای پایین خودداری کنید زیرا توانایی تحمل هوای سرد را نداشته و دچار یخ زدگی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *