معرفی کراسولا یشم

کراسولا نقره ای( jade plant) با  نام علمی Crassula ovata از خانواده “Crassulaceae و بومی آفریقاست. نام انگلیسی متداول این گیاهlucky plant (گیاه شانس)، Friendship plant (درخت دوستی ، Jade Plant (گیاه یشم ) و Money Tree (درخت پول) است. کراسولا یشم به دلیل وجود برگهای سبز یشمی به نام گیاه یشم نیز خوانده میشود و جزو گیاهان انرژی زا به حساب می آید،  نگهداری از کراسولا در محیط خانه سبب تبادل انرژی مثبت می شود که در نهایت، آرامش را به شما هدیه می دهد. کراسولا ها بیش از 350 گونه ی مختلف دارندبرخی همانند C. ovata ‘Hummel’s . امروزه نگهداری این گیاه بسیار گسترده شده است و قابلیت تبدیل شدن به بونسای را دارد. کراسولا یشم سرعت رشد آهسته ای دارد که با گذشت سالها، می تواند حداکثر 1 الی 3 متر رشد کند. این گیاه فاقد گلدهی است اما ساقه ی گوشتی و برگهای سبز یشمی زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

گیاه شناسی کراسولا یشم

  نامهای رایجکراسولا نقره ای، یشم، درخت پول، درخت شانس
بومیآفریقا
خانواده Crassulaceae
میزان رشددر حالت بونسای 30 سانتیمتر
ویژگی های منحصر به فردانرژی زا
دمای نگهداری 20 تا 25 درجه سانتیگراد
بستر کشت خاک سبک
انواع350 گونه
فصل گلدهی فاقد گلدهی

شرایط نگهداری کراسولا یشم

نحوه ی کشت و تکثیر کراسولا یشم

 برای تکثیر و ازدیاد کراسولا یشم می توانید از دو روش تکثیر از طریق برگ و تکثیر از طریق ساقه عمل کنید .

تکثیر به روش قلمه برگ:

در تکثیر به روش قلمه برگ،باید یک برگ از گیاه را جدا کنید و سپس آن را در بستر مناسبی قرار دهید .توصیه می شود برای بستر این گیاه از شن و پرلیت استفاده کنید .لازم به ذکر است در صورت قرار گیری قلمه برگ در شرایط مطلوب ایجاد و شکل گیری ریشه یک ماه طول می کشد.

تکثیر به روش قلمه ساقه:

برای تکثیر به این روش، ساقه ای به طول 4 الی 6 سانتی متر را با استفاده از تیغ یا کاتر تیز از گیاه مادری جدا کنید .توصیه می شود ساقه جدا شده را به مدت یک الی دو روز در محیطی نیمه آفتابی قرار دهید و پس از آن ،قلمه را در گلدانی با خاک مخصوص قلمه بکارید .

گلدان قلمه را در محیطی با نور و دمای مناسب قرار دهید، توجه داشته که گیاه مذکور را تا زمان 1 الی 3 هفته آبیاری نکنید و پس از آن در جهت آبیاری آن اقدام کنید.

زمان تعویض گلدان

 با توجه به رشد کند گیاه کراسولا یشم،شما می توانید هر دو سه سال یک بار جهت تعویض گلدان گیاه اقدام کنید و کراسولا یشم را به گلدانی با یک سایز بزرگ تر منتقل کنید .

آفت ها وبیماریهای کراسولا یشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *