زاموفیلیا گیاه مقاومی است اما در صورتی که در تامین نیازهایش تعادل را رعایت نکنید ممکن است دچار بیماری های خاصی شود از جمله این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

چرا روی برگ ها لکه های زرد رنگ ایجاد شده است؟

اگر زاموفیلیا را در فصل تابستان بیرون از منزل منتقل کنید ممکن است این آفت به آن حمله کند؛البته شته ها به ندرت به زاموفیلیا حمله می کنند. این موجودات جثه ای ریز داشته و از شیره ی گیاه تغذیه می کنند. یکی از اصلی ترین نشانه های حضور شته ها روی زاموفیلیا ایجاد لکه های زرد رنگ روی برگ ها است.

برای نابودی این موجودات می توانید محلول آب و صابون را روی گیاه خود اسپری کرده و پس از چند دقیقه آن را بشویید. در صورتی که بیش از حد تکثیر پیدا کرده بودند برگ های آلوده را جدا کرده و دور بریزید.

برگ ها نازک شده و تغییر رنگ می دهند:

 قبل از هر چیز باید بدانید که برگ های نوجوان زاموفیلیا در ابتدا نازک و کمرنگ هستند اما پس از مدتی که به خوبی رشد کردند پررنگ و ضخیم خواهند شد.

زاموفیلیا به نور زیادی نیاز ندارد اما اگر این نیاز کم به خوبی فراهم نشود برگ های آن نازک و کمرنگ خواهند شد. برای پیشگیری از بروز این مشکلات، نور مورد نیاز زاموفیلیا را تامین کنید.

زرد و ریزش برگ های زاموفیلیا:

در صورتی که این اتفاق برای برگ های قسمت پایین زاموفیلیا رخ بدهد امری طبیعی است؛ اما اگر ریزش غیر طبیعی را مشاهده کردید باید در صدد برطرف کردن آن برآیید. دلیل بروز این مشکل آبیاری بیش از حد است مقدار آبیاری را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *