برای تکثیر این گیاه زیبا می توان از طریق قلمه زنی و تقسیم بوته اقدام کرد. در ادامه این دو روش را با هم بررسی خواهیم کرد.

تکثیر به روش قلمه زنی:

برای تکثیر به این روش ابتدا یک برگ بالغ، سالم و عاری از هر گونه آلودگی را انتخاب کرده سپس به کمک چاقوی تیز و استریل شده آن را از گیاه مادر جدا کنید. در نهایت قلمه را به قطعات 7-10 سانتی تقسیم و انتهای آن ها را به هورمون ریشه زایی آغشته کنید.  حتما قلمه را در بستری حاوی شن درشت و پیت خزه اسفاگنوم بکارید. برای حفظ رطوبت خاک با  استفاده از یک نایلون شفاف که دارای چند سوراخ است روی گلدان را پوشانده و آن را در محلی با دمای بین 20 الی 25 درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از اتمام روند ریشه زایی پلاستیک را از روی آن بردارید.

تکثیر با استفاده از تقسیم بوته:

بهترین زمان برای تکثیر به این روش از اوایل خرداد تا اواسط تابستان می باشد. اولین مرحله برای این کار بیرون آوردن سانسوریا از درون گلدان است. گیاه مورد نظر باید پاجوش هایی به اندازه 20 سانتی متر داشته باشد. ابتدا پاجوش ها را با دقت جدا کرده و در بستری که دارای کمپوست است بکارید. در نهایت گیاه خود را در محیطی با دما و نور مناسب قرار دهید. ناگفته نماند پاجوش های جدید سانسوریا شمشیری ابلق دور طلایی ندارند.  برای تغییر رنگ برگ ها زمان لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *