بهترین زمان مناسب برای قلمه زدن اواسط بهار تا اول تابستان است، که بایستی قلمه هایی به طول ۸ و ۱۰ سانتی متر از گیاه مادری جدا کرد برگ پایین را از بین برده سپس قلمه ها را در هورمون ریشه زایی قرار داده شود. تکثیر این گیاه به ۴ روش صورت میگیرد قلمه زدن خوابانیدن شاخه خواباندن هوایی و همچنین کشت بذر

تکثیر به روش قلمه زنی:

این گیاه معمولا به روش قلمه زنی و خوابانیدن  شاخه، تکثیر می یابد.

تکثیر به روش قلمه زنی: برای تکثیر به این روش، ابتدا از گیاه مادری شاخه های جوان را انتخاب و جدا کرده و برگهای اضافی آن را از شاخه جدا نموده و تنها یک برگ در قسمت پایین نگه داشته شود. بعد از این مرحله انتهای قلمه را در هورمون ریشه زایی قرار داده و آنرا در بستر کشت مناسب کشت نمایید.

تکثیر به روش خوابانیدن شاخه:

یکی از دلایل اصلی رواج این روش خوابانیدن شاخه تامین مواد مغذی مورد نیاز قلمه توسط گیاه مادر است. برای این کار ابتدا ساقه ای سالم و جوان را انتخاب کنید. آن را تا حد امکان خم کرده و قسمت پایینی اش را در عمق 6 سانتی متری بکارید. با این روش نهایتا 8 هفته زمان لازم است تا یک شفلرای مستقل داشته باشید. دقت کنید تا زمانی که ریشه زایی به نحو احسن شکل گیرد باید خاک گلدان را همواره مرطوب نگهدارید.

زمان تعویض گلدان

این گیاه رشد متوسطی دارد. ارتفاع آن نهایتا تا 2 متر خواهد رسید. هر سال در اواخر اسفند تا اواسط فروردین می توانید گلدان آن را عوض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *