نور مورد نیاز گیاه سیسوس:

 این گیاه به نور متوسط رو به زیاد نیاز دارد ولی از نور مستقیم خورشید بیزار است به طوری که با قرار گیری در محیطی با نور مسقیم خورشید شاهد سوختگی برگ های گیاه خواهید بود.

آبیاری مورد نیاز گیاه سیسوس:

 برای آبیاری این گیاه اجازه دهید تا بین دو آبیاری سطح خاک گیاه خشک شود .توجه داشته باشید که این گیاه از آبیاری بیش از حد و یا غرقابی شدن بیزار است بنابراین حتما زهکشی  خاک را بررسی کنید و مطمئن شوید که خاک گیاه مرطوب نباشد زیرا در این صورت ریشه گیاه دچار پوسیدگی می شود.

کوددهی و تغذیه گیاه سیسوس:

 برای تغذیه و تامین نیاز های گیاه سیسوس می توانید از کود ای مایع و یا جامد محلول در آب استفاده کنید. در صورت نیاز می توانید از میکرو المنت ها 5/0 گرم در هر 90 سانتی متر به صورت نواری استفاده کنید.

خاک مورد نیاز گیاه سیسوس:

 این گیاه در انواع خاک رشد میکند البته که مناسب ترین خاک برای نگهداری از آن خاک های لومی است .نکته قابل ذکر در رابطه با خاک مناسب گیاه این است که بستر سیسوس باید از زهکشی بالایی بر خوردار باشد.

به طور کلی مناسب ترین خاک برای این گیاه ترکیبی از خاک باغچه ،خاک برگ و پرلیت است.

دمای نگهداری گیاه سیسوس:

 مناسب ترین دما برای نگهداری از این گیاه 15 الی 27 درجه سانتی گراد است .لازم به ذکر است در صورتی که دمای محیط نگهداری گیاه به بیش از 20درجه سانتی گراد افزایش یافت باید گیاه را به طور پیوسته غبار پاشی کنید.

رطوبت مورد نیاز گیاه سیسوس:

 میزان رطوبت مورد نیاز این گیاه رابطه مستقیمی با میزان دمای محیط نگهداری دارد .به طورکلی در دمای کمتر از 20درجه سانتی گراد شما می توانید از طریق غبار پاشی و یا ساخت جزیره رطوبت مورد نیاز گیاه را تامین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *