نور مورد نیاز نخل لیندا:

 لیندا برای اینکه درخشان تر باشد و روند رشد مطلوبی را تجربه کند به نور مستقیم  خورشید احتیاج دارد. در صورتی که نور کافی دریافت کند زیبایی اش چندین برابر خواهد شد. اگر از این گیاه در آپارتمان نگهداری می کنید آن را در جایی قرار دهید که در طول روز حدود ۴ ساعت نور مستقیم خورشید را دریافت کند. در صورتی که شرایط تامین نور طبیعی را ندارید پیشنهاد ما استفاده از نور مصنوعی فلورسنت است.

آبیاری مورد نیاز نخل لیندا:

 لیندا از نمونه گیاهانی است که آب را در خود ذخیره کرده و در مناطق نیمه خشک به خوبی رشد می کند. این گیاه نسبت به آبیاری زیاد و غرقاب شدن حساس بوده و بیمار می شود. جهت آبیاری لیندا از یک برنامه متعادل استفاده کنید. ملاکتان برای آبدهی، خشکی خاک گلدان باشد. در فصل زمستان نیاز آبی این گیاه نسبت به فصول دیگر به شدت کاهش می یابد.  تا جایی آبدهی را ادامه دهید که آب از زیر گلدان خارج شود در نهایت بعد از ده دقیقه آب جمع شده در زیرگلدانی را دور بریزید.

کوددهی و تغذیه نخل لیندا:

 فقط دو تا سه بار در سال نیاز به کوددهی دارد و مقدار بیش‌ازاندازه‌ی کود باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی برگ‌ها می‌شود.

خاک مورد نیاز نخل لیندا:

 خاک گلدان باید سبک باشد و زهکش خوبی داشته باشد تا آب را در خود نگه ندارد.

بهتر است خاک شامل دو قسمت لوم و یک قسمت پیت ماس و دو قسمت ماسه باشد.

دمای نگهداری نخل لیندا:

 دمای بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد به رشد لیندا کمک زیادی می کند؛ البته اگر این بازه در فصل زمستان  کمی کاهش یابد مشکلی ایجاد نمی شود.

رطوبت مورد نیاز نخل لیندا:

 لیندا برای داشتن رشد ایده آل به رطوبت متوسط احتیاج دارد. در صورتی که محیط قرار گیری آن بیش از حد خشک باشد هفته ای یک مرتبه آن را غبار پاشی کنید؛ از انجام این کار زیر نور مستقیم و شدید آفتاب اجتناب نمایید همچنین از غبار پاشی در هوای خیلی سرد (زیر ۱۰ درجه سانتی گراد) خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *