بگونیا بال فرشته ای

50,000 تومان

توضیحات تکمیلی

نام علمی

begonia maculata

خانواده

Begoniaceae

میزان رشد

1/5 تا 4 متر

زمان گلدهی

بهار و تابستان

سایز گلدان

گلدان 14

بگونیا بال فرشته ای یکی از گیاهان همیشه سبز و محبوب است که جدیدا وارد ایران شده است. بگونیا بال فرشته ای که به نامهای بگونیای خالدار، آفریقایی و اژدهایی هم معروف است، نیازمند گرما و رطوبت است و نسبت به سرما و یخبندان حساس است. گل بال فرشته ای در شرایط کشت در منزل تا 1/5 متر، میتواند رشد کند. 

نگهداری و رشد باکیفیت گیاه منوط به فراگیری و آشنایی با روشها و شرایط نگهداری از بگونیا بال فرشته ای است.این گیاه به نور زیاد و غیر مستقیم خورشید نیاز دارد .نور مستقیم خورشید، باعث آسیب به گیاه میشود. بگونیا خالدار، از آبیاری بیش از حد بیزار است، بنابراین بین دو آبیاری اجازه دهید تا خاک گلدان تا عمق 2 سانتیمتر خشک شود سپس آبیاری صورت گیرد. در صورتی که در محیطی ایده آل نگهداری شود، در طول سال به گلدهی میرسد.

نحوه ی کشت و تکثیر بگونیا بال فرشته ای به گونه ای است که با رعایت برخی نکات به راحتی میتوانید آن را تکثیر کنید. رایجترین روش کشت و تکثیر از طریق قلمه ی ساقه و قلمه برگ میباشد. 

مهمترین مشکلات و بیماری های مربوط به بال فرشته ای عبارتند از: شپشک آردآلود، و سفیدک پودری.

شرایط نگهداری  بگونیا بال فرشته ای

نور مورد نیاز بگونیا بال فرشته ای:

 این گیاه به نور زیاد و غیر مستقیم خورشید نیاز دارد .توجه داشته باشید که از قرار دادن گیاه در محیطی با نور مستقیم خورشید اجتناب کنید زیرا در این صورت شاهد سوخت برگ ها و از بین رفتن آن ها خواهید بود . بهترین محیط برای نگهداری از این گیاه پنجره های جنوبی است.

بگونیا بال فرشته ای

آبیاری مورد نیاز بگونیا بال فرشته ای:

این گیاه از آبیاری بش از حد بیزار است بنابراین بین دو آبیاری اجازه دهید تا خاک گلدان تا عمق ۲ سانتیمتر خشک شود سپس آبیاری صورت گیرد.

کوددهی و تغذیه بگونیا بال فرشته ای:

 در فصل بهار و تابستان هر دو هفته یک بار از کود های کامل و کود گل دهی برای تامین نیاز های این گیاه استفاده شود.

خاک مورد نیاز بگونیا بال فرشته ای:

 ترکیب خاک برگ + پرلیت + خاک باغچه می تواند گزینه خوبی برای نگهداری از این گیاه باشد همچنین می توانید از خاک سبک مخصوص گیاهان آپارتمانی برای بستر این گیاه استفاده کنید.

بگونیا بال فرشته ای

دمای نگهداری بگونیا بال فرشته ای:

 این گیاه دمای معمول محیط یعنی ۱۵ الی ۲۵ درجه سانتی گراد را می پسندد.

رطوبت مناسب بگونیا بال فرشته ای:

 بگونیا خالدار از جمله گیاهان رطوبت دوست است که برای بقای زندگی و رشد بهتر نیاز به رطوبت دارد و در صورتی که رطوبت مورد نیاز خود را دریافت نکند تغییر شکل داده و برگ های آن شروع به جمع شدن می کنند و حتی نوک برگ های آن می سوزد.

نحوه ی کشت و تکثیر بگونیا بال فرشته ای

شما می توانید برای تکثیر این گیاه به روش های مختلفی مانند کاشت بذر ،قلمه ساقه و قلمه برگ اقدام کنید،البته تکثیر به روش بذر نیاز به مهارت و شرایط گلخانه ای دارد.

 

تکثیر به روش قلمه ساقه:

برای این کار ساقه ای جوان را انتخاب کرده و با قیچی یا چاقوی استریل شده آن را به صورت مورب برش بزنید و سپس برگ های اضافی آن را جدا کنید.

قلمه را به مدت ۱ روز در محلی سایه قرار دهید تا محل برش پینه ببند و سپس آن را به خاکی سبک با زهکشی بالا منتقل کنید . پس از یک ماه قلمه های گیاه ریشه دار می شوند.

تکثیر به روش قلمه برگ:

برای تکثیر به این روش برگ جدا شده از گیاه باید به مدت ۲۴ ساعت در محیطی تاریک قرار گیرد و سپس به ظرف شیشه ای شفافی منتقل شود و ظرف را در محلی به دور از نور مستقیم خورشید منتقل کنید. پس از ۱ ماه شاهد ریشه برگ ها خواهید بود که می توانید آن ها را به گلدان منتقل کنید.

زمان تعویض گلدان:

بهترین زمان برای تعویض گلدان بگونیا خالدار، زمانی است که ریشه های گیاه از انتهای آن خارج شده باشند بنابراین توصیه می شود گیاه را به گلدانی با دو سایز بزرگتر منتقل کنید.

آفت ها و بیماری های بگونیا بال فرشته ای

ریزش برگ های بال فرشته ای:

ریزش برگ های این گیاه به دو دلیل تغییرات در محل نگهداری یا تعویض گلدان و سرد بودن محیط نگهداری اتفاق می افتد.

خشک شدن برگ های بال فرشته ای:

 عواملی مثل آبیاری کم،گرم و خشک بودن محل نگهداری می توانند باعث خشک شدن برگ های گیاه شوند، برای رفع این عارضه بال فرشته ای را به محیطی با دما و رطوبت بالا منتقل کنید.

قهوه ای شدن برگهای بگونیا بال فرشته ای:

این مشکل زمانی به وجود می آید که گیاه زیر نور مستقیم خورشید قرار گرفته باشد. از طرفی رطوبت کم هم باعث به وجود آمدن این مشکل نیز میشود.

وجود نقاط سیاه روی برگهای بگونیا بال فرشته ای:

زمانی که رطوبت گیاه زیاد باشد یا آبیاری بیش از حد صورت گیرد این عارضه پدیدار میشود.

فروش عمده گل و گیاه، مجتمع تولیدی گل و گیاه گلستان یاس.

0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop