معرفی گل مرجان

گل مرجان با نام علمی Euphorbia milii از خانواده افوربیاهاست که خاستگاه آن به ماداگاسکار برمیگردد. گل مرجان از گیاهان مقامی است که به راحتی از آن میتوان در آپارتمان نگهداری کرد. دیگر نامهای گیاه مرجان Christ Thorn – شیرسگ است. این گیاه از لحاظ اندازه به دو نوع بزرگ و مینیاتوری تقسیم می‌شود. این گیاه دارای 200 گونه است که مهمترین آنها عبارتند از: Paradise LadYو Red Bouquetو Dreamlandو Golden Gem. این گیاه میتواند تا ارتفاع 90 سانتیمتر رشد کند. این گیاه تقریباً در تمام طول سال گل میدهد. گل ها کوچک و در رنگ های متنوع. قرمز و صورتی و سفید و بنفش و زرد و انواع دو رنگ.

گیاه شناسی گیاه مرجان

  نامهای رایجافوربیا میلی
بومیماداگاسکار
خانواده افوربیا
میزان رشد90 سانتیمتر
ویژگی های منحصر به فردگلدهی در طول سال
دمای نگهداری 20 تا 27 درجه سانتیگراد
بستر کشت پرلیت + لوم + ماسه
انواعParadise LadY، Bouquet، Dreamland و Golden Gem
فصل گلدهی کل سال

شرایط نگهداری گیاه مرجان

نحوه ی کشت و تکثیر گیاه مرجان

 گل مرجان معمولا از طریق قلمه زنی تکثیر می یابد. در فصل بهار اقدام به تکثیر آن کنید.

برای قلمه زنی ابتدا ساقه ای جوان، سالم و عاری از هرگونه آلودگی را انتخاب کرده و از گیاه مادر جدا کنید. این کار را با استفاده از چاقوی تیز و استریل شده انجام دهید.

بعد از برش،شیره ی سمی از ساقه خارج می شود برای قطع کردن شیره، آن را در آب بگذارید بعد از مدتی ساقه را از آب خارج کرده و آن را با دستمال نرم و تمیز خشک کنید.

جهت افزایش روند ریشه زایی می توانید انتهای قلمه را به هورمون ریشه زایی آغشته کنید. در نهایت آن را در گلدانی با خاک مناسب بکارید. حدود 1 الی 2 ماه بعد ریشه های جدید می رویند.

زمان تعویض گلدان

گل مرجان رشد کندی دارد از این رو نیاز به تعویض گلدان به صورت سالانه نیست. هر زمان ریشه ی این گیاه از کف گلدان قابل مشاهده بود باید گلدان آن را عوض کنید. اما در شرایط گلخانه هر زمان میتوان اقدام به تعویض گلدان نمود.

آفت ها و بیماریهای گیاه مرجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *