نور مورد نیاز گیاه ورنا:

 ورنا به نور متوسط و رو به زیاد نیاز دارد، گیاه بایستی در خانه حتما در مکانهای پر نور قرارگیرد،در فصل بهار و تابستان این گیاه را در فضای باز البته دور از نور مستقیم نگهداری شود.کم نوری باعث علفی شدن ساقه و برگهای گیاه میشود. در مکانهای پر نور گیاه پرپشت تر و شاداب تر میشود.

آبیاری مورد نیاز گیاه ورنا:

 قبل از هر چیز لازم است بدانید نیاز آبی این گیاه در فصول مختلف متفاوت است. از آنجایی که در فصل زمستان ورنا در استراحت به سر می برد و  به دلیل سرمای هوا خاک گلدان دیرتر خشک می شود باید کمتر آن را آبیاری کنید.

ورنا نسبت به کمبود آب کمی مقاوم است اما برای داشتن رشدی ایده آل نسبت به آبدهی آن حساس باشید. در فواصل بین آبیاری اجازه دهید خاک گلدان خشک شود. از غرقاب کردن ورنا اجتناب کنید این کار پوسیدگی ریشه را به همراه خواهد داشت.

کوددهی و تغذیه گیاه ورنا:

 در فصل های رشد گیاه یعنی بهار و تابستان هر سی روز یکبار میتوان از کود برای تغذیه گیاه استفاده کرد و در فصل سرما این میزان باید کمتر باشد.

خاک مورد نیاز گیاه ورنا:

 یکی از اصلی ترین نیازهای گیاهان برای حیات وجود خاکی غنی و مناسب است ورنا هم از این قضیه مستثنی نیست. برای داشتن رشدی مناسب آن را در خاکی سبک و غنی با زهکشی بالا بکارید. استفاده از ترکیب خاک برگ و پرلیت بسیار کاربردی و مفید است.

دمای نگهداری گیاه ورنا:

 این گیاه به دمای متوسط نیاز دارد دمای محیط خانه برای آن مناسب است. از قرار دادن  ورنا در هوای سرد خودداری کنید این کار باعث قهوه ای شدن برگ ها و ریزش آن ها می شود. به طور کلی ورنا گرما را بهتر از سرما تحمل می کند و دمای ایده آل برای نگهداری 20 تا 27 درجه است.

رطوبت مورد نیاز ورنا:

 ورنا گیاهی رطوبت دوست است به همین  دلیل باید محل نگهداری آن از رطوبت نسبتا بالایی برخوردار باشد. پیشنهاد می کنیم با قرار دادن این گیاه در کنار سایر گیاهان یا گذاشتن ظرفی پر از آب در کنار گلدان این نیاز را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *