معرفی گیسو مریم

گیسو مریم با نام علمی نام علمی Hoya bella از خانواده Asclepidaceae جزو گیاهان همیشه سبز و بالارونده بومی هندوستان است که بیش از 200 گونه ی مختلف دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد گیاه گیسو مریم این است که هم قابلیت کشت در فضای منزل و هم بیرون از منزل را دارد. گیسو مریم 20 تا 30 سانتیمتر رشد کرده و 45 سانتیمتر، میتواند گسترده شود. این گیاه از اواخر تابستان شروع به گلدهی میکند. گیسو مریم دارای گل هایی کوچک و ستاره مانند است که بوی بسیار خوبی دارند.

گیاه شناسی گیسو مریم

  نامهای رایجگیسو مریم و هویا
بومیهندوستان
خانواده Asclepidaceae
میزان رشد20 تا 30 سانتیمتر
ویژگی های منحصر به فردنگهداری در منزل و بیرون از منزل
دمای نگهداری 20 تا 25 درجه سانتیگراد
بستر کشت خاک مخصوص کاکتوس و کمپوست
انواع200 گونه ی مختلف
فصل گلدهی اواخر تابستان

                                               

شرایط نگهداری گیاه گیسو مریم

توصیه می شود از کود مخصوص گیاهان زینتی و کود کامل برای تغذیه این گیاه استفاده کنید. همچنین کودهایی که نیتروژن و فسفر بالایی دارند گزینه ای مناسب برای این گیاه به شمار می رود.

نحوه ی کشت و تکثیر گیاه گیسو مریم

 این گیاه را می توان به  از طریق قلمه تکثیر کرد.

 برای انجام این کار کافی است در فصل بهار قلمه ای به طول 10 سانتی متر را از گیاه جدا کنید، توجه داشته باشید که قلمه جدا شده دارای حداقل 2 الی 6 برگ باشد.

سپس قلمه را در هورمون ریشه زایی قرار داده و در نهایت آن را به بستر جدید منتقل کنید ،پس از گذشت مدتی شاهد ریشه دار شدن قلمه و رشد گیاه خواهید بود.

زمان تعویض گلدان

 با توجه به اینکه این گیاه زندگی اپی فیتیک دارد نیاز به تعویض گلدان به صورت سالانه نیست. به طور کلی هر 3 الی 5 سال زمان مناسب برای تعویض گلدان این گیاه است. البته در شرایط نگهداری گلخانه زمان خاصی برای تعویض گلدان وجود ندارد.

آفت ها و بیماری های گیسو مریم

 این گیاه معمولا مقاوم به انواع آفات و بیماری است ولی به طور کلی ممکن است در برخی موارد شاهد آسیب و بیماری هایی در آن باشید که در ادامه به بررسی برخی از آن ها میپردازیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop